Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на моєму блозі! Бажаю приємного перегляду!

Для вчителів


До уваги батьків, учителів, соціальних працівників!
Ви можете навчити своїх дітей та учнів правилам захисту від сексуального насильства за допомогою перегляду і подального обговорення анімаційних відео.
☑️Усі мультфільми адаптовані відповідно віку: від 4 до 15 років.
☑️Ви можете переглянути їх на YouTube каналі організації МБО Служба порятунку дітей www.youtube.com/@savechild.ukraine, а також на сайті https://savechild.com.ua/ у розділі "Дітям"
👉Мультфільми для дітей 4-7 років https://savechild.com.ua/4-7
«Мої правила безпеки»
«Кричи. Біжи. Розкажи»
«Безпечні та небезпечні дотики»
«Мій сусід»
«Безпечна поведінка з незнайомцями»
👉Мультфільми для дітей 8-11 років https://savechild.com.ua/8-11
«Таємниці»
«Розкажи всю правду»
👉Мультфільми для підлітків 12-15 років https://savechild.com.ua/12-15
«Сексуальне насильство у родині»
«Подруга у небезпеці»
☑️Інформація для батьків щодо небезпеки сексуального насильства https://www.savechild.com.ua/bezpeka
Нехай кожна дитина буде захищена від насильства!

Друзі, до початку нового навчального року команда освітнього проєкту #stop_sexтинг випустила новий буклет-порадник на тему «Як розпочати навчальний рік у часи війни» 🙌

Ми розуміємо, що початок цього навчального року доволі непростий, та часом може виникати багато переживань, як зробити освітній процес дружнім до дітей в час війни та бути самим у ресурсному стані. 
Саме тому ми розробили для вас цей порадник, який можна завантажити за посиланням:https://stop-sexting.in.ua/poradnyk-dlya-vchyteliv-yak-rozpochaty-navchalnyj-rik-u-chasy-vijny/

У цьому пораднику ми висвітлили декілька найголовніших сходинок, щоб  вам було максимально легко та продуктивно розпочати новий навчальний рік. Завантажуйте його онлайн, поширюйте серед колег та друзів, або друкуйте та використовуйте під час навчання 🫶

Віримо, що разом зможемо вистояти всі виклики та бути підтримкою один одному! Все буде Україна 🇺🇦



 

УЧИТЕЛЮВАННЯ ЯК СТИЛЬ ЖИТТЯ


  • Переступаючи шкільний поріг, пам’ятай: ти обрав не професію, а спосіб життя.
  • Отримуючи нові знання, знайди їм місце у професійній діяльності.
  • Не створюй із себе, як із професіонала, чиюсь копію, пам’ятай: ти – індивідуальність.
  • Пам’ятай, що творчість, яку ти обрав, потребує постійного руху й розвитку.
  • Не соромся ставити запитання колегам, а якщо не отримав повної відповіді – звернись до класиків.
  • Якщо ти знаєш та вмієш те, чого не вміють твої колеги, – поділись своїми знаннями.
  • Не бійся відстоювати свою думку, однак спочатку з’ясуй для себе, чи дійсно вона правильна.
  • Пам’ятай: неможливо розмежувати процеси навчання та виховання.
  • Ти – творча особистість, яка повинна з кожного зернятка таланту виростити квітку індивідуальності.
  • Ніхто й ніколи не вирішуватиме за тебе.
  • Відповідальність за прийняття рішення як в оцінюванні навчальних досягнень учнів, так і в оцінюванні їх учинків, -це повністю твоя відповідальність.





👥У енергетичному полі вчителя перебувають багато й дітей, і дорослих, тому від його наповненості залежить співпраця всіх учасників освітнього процесу. Роботу педагога супроводжує постійний стрес, тож уміння керувати своїми емоціями та ресурсністю – надважливе.

🎨Арттерапія – це різновид психоемоційної корекції, що базується на використанні прийомів різних мистецтв та творчості. Її можна використовувати як відновлювальний ресурс під наглядом фахівця або й самостійно. Практики такої терапії наведено нижче:

🍬“Солодкі спогади”🍭

Цю техніку можна використовувати як для відновлення свого ресурсу, так і для занять у класі з дітьми.

Для виконання вправи визначте проміжок часу і згадайте позитивні моменти, які відбулися в цей період. Запишіть список на аркуші (одним словом, тезою – як завгодно, але щоби ви розуміли, про що йдеться).

Візьміть інший аркуш і намалюйте ці спогади у вигляді солодощів. Якщо Ви проводите цю вправу в групі, можна обговорити малюнки і спогади.

Солодощі, які з’являться на Вашому малюнку, – це Ваші ресурсні фрази. Ця техніка має пролонговану дію. Картинку можна з часом домальовувати, заповнювати новими чи згаданими спогадами. Вправу варто виконувати для боротьби з тривожністю, відпочинку та наповнення свого емоційного ресурсу.

🧳"Багаж щастя"⭐️

Уявіть, що за плечима у вас є сумочка чи рюкзачок, у якому лежить усе, щоби відчувати себе щасливим/-ою. Вам треба виписати ті речі та відчуття, які лежать у вашій торбинці. Дайте собі відповіді на запитання:
▫️що лежить там?
▫️хто збирав цей багаж?
▫️що в ньому ваше?
▫️що там не ваше?
▫️може, від чогось треба відмовитися чи, навпаки, щось додати?
▫️наскільки вам легко чи важко нести цей багаж?

Після того, як Ви відповісте на ці запитання, намалюйте те, що лежить у Вас у рюкзачку. Й обов’язково треба відслідкувати свій стан у момент, коли Ви не лише думаєте над тим, що лежить у Вашій торбинці, а коли бачите всі ці речі намальованими на папері. Вам, напевно, захочеться щось додати або від чогось відмовитися. Зробіть це.

🤓  Чи можна відчувати радість під час війни? 🤓

«Як ви можете зараз жартувати?! – Там люди гинуть! Їм їсти нічого! Не лишилось вцілілих будівель! А ви жартуєте!»
«Я не можу зараз слухати музику. Там людям погано, а я тут пісеньки слухатиму?!»
«Який новий одяг?! Після Перемоги куплю. А ти що, ЗСУ не допомагаєш? Як ти можеш зараз думати про себе?!»
Ми впевнені, що від початку війни кожен хоч раз чув або говорив подібне. Та чи насправді зараз потрібно заборонити собі усі радощі життя?

Не дивлячись, що навколо війна, не може бути «легальних» і «заборонених» емоцій. Радість є базовою емоцією. Вона допомагає тримати баланс у складній ситуації. Виникнення відчуття радості свідчить про те, що нейромедіатори працюють у нормі (або в умовній нормі) і це дає шанс на швидше та менш болісне відновлення у майбутньому.

❓ Коли можна радіти?
✅ Завжди, коли є час!

❓ Чому можна радіти?
✅ Всьому! 
Настав новий день – радість. Пташки співають, квіти розцвітають… - радість.
Філіжанка смачної кави або чашка ароматного чаю – радість. А якщо ще й у компанії рідних чи друзів, то подвійна радість.
Дитина посміхнулася – радість. Новий манікюр – радість. Нові колеса для авто – радість.
Намагайтеся помічати радісні моменти як можна частіше. За можливості – занотовуйте усі позитивні моменти кожного дня. Коли буде сумно – перечитуйте, так ваш мозок зможе пригадати і «перенести» вас у той момент.

Якщо не бачу радощів у житті?
✅ Дайте собі відповідь на одне питання: «Я не хочу радіти чи не бачу в тому сенсу?».
Якщо «не хочу» - чому? Яку вигоду ви отримуєте від цього стану?
Якщо «не бачу сенсу» - минуле не змінити, майбутнє попереду, ми живемо Тут і Зараз. Навіть, здавалось би, найменший сенс давав людям зможу вижити у найскрутніші часи: «хочу побачити завтрашній світанок», «хочу побачити скільки яблук цього року вродить на дідовій яблуні», «мені ще онуку заміж видавати», «хочу допомагати відбудовувати країну» тощо.

🚩 Відчувати позитивні емоції під час війни – це базова потреба. Це ресурс організму на боротьбу, витривалість та відновлення.
Подбати про себе – це наразі наше спільне завдання. Як у літаку: спочатку одягаємо кисневу маску на себе, потім на дитину.
Тільки якщо ми почнемо дбати про себе, свій емоційний і психологічний стан, то зможемо з найменшими втратами (для себе, свого життя і нервової системи) впоратися з подіями довкола.





Бережіть себе!






1️⃣

Візьміть за правило: більшість ваших занять мають бути орієнтовані на повторювання. Так ви створите «ситуацію успіху», адже учні оперуватимуть інформацією, яку вже знають.
2️⃣
Негативним оцінкам – ні; об’ємним домашнім завданням – ні. Батьки навряд чи зможуть підключатись на допомогу дитині та проконтролювати, наскільки якісно та чи в повному об’ємі виконуються завдання. Давайте розвантажимо мам і тат!
3️⃣
Не варто з самого початку давати нові теми.
4️⃣
Ставтесь до розсіяності учнів із розумінням. Як і до своєї! Бути зібраними на 100%, як до 24 лютого, може і не вийти. Це абсолютно нормально.
5️⃣
Поговоріть про почуття та емоції дітей в ці часи. Можете розповісти про базові потреби людини, про те, чому кожен із нас може почуватись так чи інакше, що робити із такими незвичними, неприємними станами.
6️⃣
Підтримуйте гігієну користування гаджетами. Наприклад, якщо у вас 4 онлайн-заняття по 30 хвилин в день разом із дітьми, зробіть все, щоб діти під час перерви відходили від планшетів, телефонів і ПК. Для цього можете навіть вимикати конференцію, щоб ніхто в ній не засиджувався, не переписувався. В Zoom можете вимкнути мікрофони й чати. Натомість організовуйте дітям челенджі – зробити зарядку, подихати, знайти на клумбі біля дому красиву квітку та пригадати її назву.






Поради з організації освітньного процесу від психологині Світлани Ройз

📚 Навчатися і навчати під час війни складно. Але це те, що зараз вкрай потрібно дітям і країні. Нова Українська Школа зробили конспект з онлайн-зустрічі вчителів із психологинею Світланою Ройз, що відбулася за підтримки ЮНІСЕФ.
🧠 Під час зустрічі Светлана Ройз розповіла, як працює наш мозок, які практики можна виконувати самостійно та з учнями та дала цінні поради з організації навчального процесу ⬇️

Релаксація. 5 базових технік для заспокоєння









Взято з  сайту Дитячий психолог https://www.facebook.com/dytyachyjpsyholog/posts/1961990723997186

Інструкція "Як зберегти себе під час війни "

Чи знаєте ви що під час стресу нашим організмом керує амигдала — така собі первісна частина мозку? Саме тому наші реакції є автоматичними, неконтрольованими, а поради типу "подихай" не можуть зробити нас продуктивними знову.
Наше завдання — змусити працювати префронтальну частину кори головного мозку, яка відповідає за самоконтроль, волю, увагу, пам’ять, здатність мислити, аналізувати та розуміти. Ми люди й кожному з нас треба зберегти наше культурне та інтелектуальне надбання. Не дамо всяким путінам украсти те, що в нас лишилося!

Ось 5 порад як зберегти мозок і себе від Ірини Пономарь, тренерки з ефективності
⬇️
🟢 № 1 Екологія мислення
Учені порахували, що об’єм думок в голові людині складає близько 60 000. 80-85% з них — це частка думок, які повторюються з дня у день. До того ж більшість цих думок у нашій ситуації є негативними. Але наша задача — знижувати рівень стресу, усвідомлювати що й для чого ми думаємо, який наслідок наших думок.

🟢 № 2 Ментальна гігієна
Знижуйте кількість споживаної інформації незалежно від того позитивна вона чи негативна. Погляньте на час, який витрачаєте на соцмережі й скоротіть його у два рази, чи бодай на 30% і ви вже відчуєте як ваш психоемоційний стан поліпшиться.
🟢 № 3 Піклування про себе та інших
Людині потрібна людина. Тому перевірте свої соціальні контакти, чи є у вас безпечне коло спілкування, де ви можете екологічно проговорювати свої емоції. Ще один спосіб проживати почуття — служіння й допомога іншим. Це не завжди про волонтерську діяльність, часто це просто зробити чай близькій людині, проявити турботу про неї.
🟢 № 4 Пошук сенсів
Сенс — це те сяйво, яке робить нас більшими за Его. Він може проявлятися через служіння людям або мету: зосередитися на наступному кроці, дочекатися коли зацвіте вишня, коли вдасться опанувати нову навичку. Робіть щось таке, заради чого ви прокидаєтеся вранці.
🟢 № 5 Користуйтеся помадою і тримайте бойовий дух
Під час Другої світової війни у 1943 році Вінстон Черчіль помітив, що бойовий дух населення падає. Щоб це виправити британський очільник віддав наказ про відновлення виробництва червоної помади для губ. Також це спровокувало сплеск економіки! Якщо ви жінка — малюйте вуста червоною помадою, посміхайтеся, хай ворог бачить наш моральний дух. Не забувайте про феномен дзеркальних нейронів: ми зчитуємо настрій тих, кого бачимо. Тому якщо хочете підтримати інших — підтримайте спочатку себе, а решта підтягнеться.
Взято з просторів Інтернету.










Немає коментарів:

Дописати коментар